جلال ذکایی مدیرکل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیست و یکمین نمایشگاه چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته گفت: در حوزه بینالملل اقدام جدی و اساسی برای صنعت چاپ انجام نمیشود و بازاریابی مناسبی وجود ندارد چون معمولا بصورت سنتی انجام می شود.این در حالی است که باید به فکر وارد کردن تکنولوژی به کشور باشیم و تجهیزات بروز دنیا را وارد کنیم.در نمایشگاه های برپاشده شاهد هیچ دستگاه چاپی نیستیم در حالی که در سایر کشورهای همسایه مانند پاکستان، امارات، ترکیه و ... در نمایشگاههای چاپ انواع و اقسام تجهیزات چاپ را میتوان مشاهده کرد.مساله دیگری که باید حائز اهمیت باشد و متاسفانه کمتر به آن توجه می شود برگزاری همزمان دو نمایشگاه چاپ و بسته بندی با یگدیگر در ایران است در حالی که این دو مقوله جدا از هم می باشند و باید هر کدام را به صورت جداگانه در زمان های مختلف برگزار کرد.برای تقویت بخش چاپ و بسته بندی میتوان زیرساخت های قوی ایجاد کرد و سرمایه گذاری را با هدفمندی بیبشتری انجام داد.در کشورهای دیگر نمایشگاه یک ابزار است برای اینکه به هدفی که مد نظرشان است برسند، مانند توسعه و سرمایهگذاریهای بیشتر. اما در کشور ما نمایشگاه وسیلهای برای کسب درآمد بیشتر شده است، وقتی برگزاری نمایشگاه ابزار میشود دیگر مهم نیست چه چیزی عرضه شود، مهم فروش غرفه و کسب درآمد است.