امروزه لیبل به عنوان وسیله ای برای معرفی محصول و
کالا به شمار می رود و مردم با خواندن مطالب روی آن، اقدام به خرید کالا می کنند.اما
متاسفانه در ایران به دلیل استفاده همزمان چند لیبل بر روی یک کالا،اهمیت مطالب
لیبل کمرنگ شده است.حتی در ایران لیبل برای افراد نابینا تولید نمی شود و یا آنقدر
مطالب را ریز و شلوغ می نویسند که خریدار دیگر توجه ای به خواندن ندارد یا به چند
زبان نوشته می شوند که گویا این کالا برای قفسه های اروپایی و آمریکایی تولید شده
است.یکی دیگر از دلایل کم توجهی به لیبل رنگ آن است چرا که در اروپا تاریخ انقضای
یک محصول به اتمام برسد، رنگ لیبل عوض شده و راهی برای فریب عموم وجود ندارد.در
حالی که در ایران، تاریخ روی لیبل ثبت نمی شود.