نام کاربری کلمه عبور ثبت نام دریافت رمز عبور

این مجموعه با بیش از ۵۰ سال تجربه فعالیت در صنعت چاپ و بیش از یک دهه فعالیت تخصصی در زمینه ارائه سفارشات چاپی رنگی در اندازه‌های کوچک و به عنوان یکی از بنیانگذاران ارائه سفارشات چاپی با خدمات مشترک در شرق کشور افتخار دارد با ...

امروز   چهارشنبه       ۱۴۰۳/۲/۵       ساعت:
صفحه اصلی > آرشیو اخبار > تجمیع اتحادیه‌های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف درسال ۹۴ چاپ صفحه فید RSS

تجمیع اتحادیه‌های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف درسال ۹۴

1393 12 24

تجمیع اتحادیه‌ های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف درسال ۹۴


مدیرکل ارشاد استان تهران از توافق اتحادیه‌ های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف برای تجمیع خبر داد و گفت:‌ در توافق‌ نامه‌ای مکتوب مهلت شش ماه نخست سال ۹۴ برای برنامه‌ ریزی‌ها و پیگیری مقدمات لازم برای تجمیع تعیین شده است.

برزین ضرغامی، رئیس اداره ارشاد استان تهران،‌ از تشکیل جلسه‌ای با حضور رؤسای اتحادیه‌های چاپ‌،‌ لیتوگرافی و صحافی خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه در ایامی از سال حجم کار سفارشی به برخی واحدهای چاپ و لیتوگرافی کاهش پیدا می‌کند‌، درگیری‌های صنفی دیده می‌شود که عمدتا‌ً‌ نتیجه این تداخل صنفی‌هاست.

وی ادامه داد:‌ این بحث هم وجود دارد که وقتی کسی مجوز چاپ می‌گیرد، معمولا‌ً در مجوز درج می‌شود که چاپخانه و فعالیت‌های وابسته، لذا برخی دوستان لیتوگرافی این گلایه را داشتند که در شرایطی که کار اندک می‌شود‌،‌ ما نمی‌توانیم کاری که باید در بازار به دست بیاوریم را به دست بیاوریم. لذا به دنبال این طرح موضوع جلسه‌ای با حضور ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگراف و پورمند رئیس اتحادیه چاپ برگزار شده و به توافقی رسیدیم.

ضرغامی با اشاره به مفاد این توافق گفت:‌ تعدادی از واحدهای چاپی که دارای پروانه چاپ هستند‌، اما ماشین چاپ ندارند و تنها به لیتوگرافی می‌پردازند‌، مقرر شد که پروانه خود را از چاپخانه به لیتوگرافی تغییر دهند.

وی افزود:‌ همچنین مقرر شد،‌ چنانچه مکان استقرار چاپخانه با مکان لیتوگرافی متفاوت است،‌ هر کدام از این واحدها باید مجوز جداگانه دریافت کنند‌، همچنین مقرر شد که برای رفع این تداخل‌های صنفی رؤسای اتحادیه‌های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف ظرف شش‌ ماه نخست سال 94 برنامه ‌ریزی خود را برای تجمیع هر سه اتحادیه ارائه کنند.

ضرغامی تصریح کرد:‌ اداره ارشاد استان تهران نیز موظف شده است،‌ تا مراحل قانونی و مقدمات تجمیع هر سه اتحادیه را پیگیری کند تا اتحادیه‌های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف در قالب یک اتحادیه فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در پایان گفت:‌ این جلسات قرار شده است تا هر ماه برگزار شود و به هر دلیل مشکلی بین سه اتحادیه پیش آید،‌ اداره ارشاد استان تهران حکمیت داشته باشد.