نام کاربری کلمه عبور ثبت نام دریافت رمز عبور

این مجموعه با بیش از ۵۰ سال تجربه فعالیت در صنعت چاپ و بیش از یک دهه فعالیت تخصصی در زمینه ارائه سفارشات چاپی رنگی در اندازه‌های کوچک و به عنوان یکی از بنیانگذاران ارائه سفارشات چاپی با خدمات مشترک در شرق کشور افتخار دارد با ...

امروز   پنجشنبه       ۱۴۰۳/۱/۹       ساعت:
صفحه اصلی > آرشیو اخبار > پدیده ای به نام زیرزمینی ها چاپ صفحه فید RSS

پدیده ای به نام زیرزمینی ها

1393 9 20

مدت هاست که دست اندرکاران صنعت چاپ با واژه ای آشنا به نام چاپخانه های زیرزمینی آشنا شده اند که متاسفانه فاقد هرگونه مدارک و مجوزهای لازم می باشند.تا چندی پیش برخی از کارگران به دلایلی کارگاه خود را ترک کرده و به سمت ایجاد واحدهای غیر مجاز رفتند و بنا به وجود نیاز مالی با پایین آوردن قیمت های چاپ توجه بیشتر ناشران را جلب کردند که این خود عامل بی نظمی در بازار شد.

از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپخانه‌داران مجوز کار می‌دهد و خود نیز بانی رسیدگی به فعالیت این واحدهاست،اگر متوجه وجود چنین تخلفاتی شود اقدام به پلمپ آن واحد می نماید.انجام این عمل منوط به ایجاد وابستگی منسجم بین وزارت ارشاد و اتحادیه چاپخانه داران  جهت شناسایی این گونه واحدها می باشد. اما شایان ذکر است که اتحادیه‌ها خود به تنهایی و  به طور قانونی اجازه برخورد با چاپخانه‌های زیرزمینی را ندارند.